PDA

View Full Version : Tower Shox-- Are These New or Do I Just Not Get Out Much????



kaneboats
02-08-2012, 09:27 AM
I haven't seen these before and was wondering if they are new or if I just haven't seen them. Seem a little pricey for what a $15 hoppity will do.

http://www.bulletlines.com/Buy-Tower-Shox-p/777.htm

dusty2221
02-08-2012, 10:31 AM
Wow! Kyle and I discussed needing something like this over the summer. I'll be damned!!!!!!

sandm
02-08-2012, 10:49 AM
spendy..

don't see them on my boat.

wolfeman131
02-08-2012, 10:53 AM
Cool idea. Could you just fashion something out of PVC, Velcro straps and an old pool noodle?

KSmith
02-08-2012, 10:59 AM
Yikes, a bit pricy. Not sure I'd like to have these clamped to my tower and hooked to another boat if some big rollers can along... not sure how much torsion it'd apply to the tower legs with these things clamped to it... So how do they store, just swing them around and velcro them to themselves?


Pass. I don't raft with anyone anyway, if they want on board they can swim over to the boat LOL

Or maybe we can run a line between towers and send them over on a bosun's chair... Hmmm...

kaneboats
02-08-2012, 11:16 AM
Or maybe we can run a line between towers and send them over on a bosun's chair... Hmmm...

Zipline between towers. Now there's an idea.

bergermaister
02-08-2012, 01:29 PM
Tower Shox-- Are These New or Do I Just Not Get Out Much????

Second part of that.

kaneboats
02-08-2012, 01:38 PM
Oh yeah, post up the pics of yours from last year then.

lsvboombox
02-08-2012, 02:03 PM
That leaves a pretty long gap to clear when boat hopping. I see a ton of heads hitting glass when they land on wet glass..

KSmith
02-08-2012, 02:11 PM
That leaves a pretty long gap to clear when boat hopping. I see a ton of heads hitting glass when they land on wet glass..

Exactly! Yeah the boats fine but Suzy busted her head open, I'll have to leave now and take her for stiches and a cat scan.... BTW does blood come out of the vinyl or not?

KSmith
02-08-2012, 02:39 PM
Thinking about other ways to use these...

I can see some dunderheads using these with both boats underway while trying to make that mega surf wake pocket...

Additionally if the made a walkway that could be attached between them maybe??? Good place for a grill? Hang wet towels from? Make a harness to hang the videographer from over the side??

kaneboats
02-08-2012, 02:44 PM
Incorporate a trapeze from the tower like you use when hiking the Hobie or Prindle cat. Could get some cool video out there.

KG's Supra24
02-08-2012, 02:48 PM
http://cdn.hotstockmarket.com/9/90/90ad9322_WTF-ARE-YOU-TALKING-ABOUT.jpg

jpetty3023
02-08-2012, 02:57 PM
^^lmao....

bergermaister
02-08-2012, 03:08 PM
Additionally if the made a walkway that could be attached between them maybe??? Good place for a grill? Hang wet towels from? Make a harness to hang the videographer from over the side??

Think that idea has been around for a while, just used differently!

http://www.belindabennsblog.com/wp-content/uploads/WalkingThePlank.jpg

NCSUmoomba
02-08-2012, 07:03 PM
Back on topic slightly, Exile sells giant rubber ball bumpers that will work almost as good, but for way less money.

lsvboombox
02-08-2012, 07:47 PM
Back on topic slightly, Exile sells giant rubber ball bumpers that will work almost as good, but for way less money.

Yep those are the hippity hops kane mentioned...

moombadaze
02-08-2012, 07:51 PM
would you not also need spring lines to keep the boats even, then hopping from boat to boat you can trip over them.

Hippy Hops all the way--cheap, work great, store great and the Exile one's are just bad a$$

Nobodyrides4Free
02-08-2012, 09:39 PM
Exile Hippity Hops are 20 a piece or 13 a piece for 8 or more. Do the same thing as shocks, Hell you could even float on those in Party Cove.....I want to hang 2 of them of the back of my boat while I cruz around.....My boat got some Balls...LOL

wolfeman131
02-08-2012, 10:17 PM
or . . .

everybody slam 6 beers and have a hippty hop race across the dock.

kaneboats
02-09-2012, 08:56 AM
You back in college?

We used to have a huge drag race playoff that started with hundreds and came down to two final racers-- 15 kegs as it took all day-- on BigWheels down a giant hill. One pusher, one rider. Great event.